söndag 14 juli 2013

Renoveringsobjekt

Behov av renovering
Gäststugan från 1927 har en tak som inte mår så bra. Fuktskadorna är ganska så omfattande. Häromdagen började vi riva taket för att se hur mycket som behöver bytas ut. Vi behöver inte vara rädda för att vara sysslolösa ivarjefall...

Men jag ser potentialen i detta hus, även om det just nu mest luktar mögel där inne. I huset finns en gammal Näfvekvarn No 127 (vedspis) och en vedeldad bastu. Vi har mest använt huset till förråd, men flera somrar har jag faktiskt suttit i glasverandan och målat tavlor tillsammans med barnen.

Jag hittade fina skåpsluckor bakom skivorna.


Vackert ljus över gäststugan.


Jag har planer för detta hus, men det lär inte gå i en handvändning. Först ska vi lägga nytt tak...


Jag tror någon håller ett vakande öga över huset.

Vi ska renovera det varsamt...

Se resultatet av renoveringen under 2016: Gäststugan

Inga kommentarer: